Η Μαύρη Μαγιονέζα είναι ένα μουσικό σχήμα. Σε πολύ κόσμο αρέσουν οι ταμπέλες, γι’ αυτό ίσως θα έπρεπε να βάλουμε και εδώ μία.  Ας πούμε ότι παίζουν γύρω απ ένα πυρήνα σκληρού rock, με αναφορές σε άλλα αγαπημένα τους ακούσματα όπως το hip-hop, το drum ‘n’ bass, την elecronica, το ambient…! Οι ίδιοι το ονομάζουν, για λόγους ευκολίας “e-rock”, αν και κάνεις δεν γνωρίζει αν διατηρούν και την πατέντα του όρου. Η ουσία όμως είναι πως με αυτόν (ή κάποιο παρόμοιο όρο) και το τελευταίο ράφι του συνοικιακού μας δισκοπωλείου θα είναι ευχαριστημένο.

Κατά τα άλλα, έχουν κι αυτό το περίεργο όνομα, που -για κάποιο επίσης περίεργο λόγο- όλοι όσοι τους παίρνουν συνέντευξη έχουν μία περίεργη εμμονή στην προέλευση του. Καθόλου περίεργο. Λοιπόν, όλη η αλήθεια βρίσκεται εδώ. Το “μαύρη μαγιονέζα” είναι το χαϊδευτικό όνομα που δίνουν οι επιστήμονες στο ίζημα που υπάρχει σε ορισμένους ωκεανούς (προέρχεται από διάφορα λήμματα), που καταστρέφει ολόκληρη την χλωρίδα στον πυθμένα τους. Τόσο λυπηρό, που μπορεί να σου εμπνεύσει ακόμα και όνομα συγκροτήματος. Μόνο που το “κατακάθι” του ελληνικού rock δεν καταστρέφει τίποτε άλλο εκτός από τους μύθους του…
Η Μαύρη Μαγιονέζα πρωτοεμφανίζεται το 1996, όταν ένα συγκρότημα από τη Θεσσαλονίκη, ονόματι “Νυχτοπούλι”, αποφασίζει να αλλάξει όνομα. Το Νυχτοπούλι έκανε την πρώτη του πρόβα το 1994, δηλαδή δύο χρόνια πριν, τα οποία γέμισε με συναυλίες σε διάφορα μπαράκια της πόλης και ένα demo με τίτλο: “Σπουδή στο μωβ: Ο λυρισμός του ατάλαντου λύκου”.
Πίσω στο 1996, οι Ανδρέας Ασημακόπουλος, Κώστας Μαντζουκίδης και Θωμάς Αρβανίτης ηχογραφούν στο RIFF studio, ένα demo CD, που δύο χρόνια αργότερα, το 1998, θα γινόταν ο πρώτος τους δίσκος. Το “Μαύρη Μαγιονέζα” ηχογραφείται στο Μ studio του Γιώργου Μάνου και κυκλοφορεί (με συμπαραγωγή του ROCK FM) από την EROS MUSIC.
Λίγους μήνες αργότερα γυρίζονται οι “μέντορες”, το πρώτο τους video-clip.
Απο εκεί και πέρα η Μαύρη Μαγιονέζα παίζει όπου μπορεί και όπου το επιτρέπει η έλλειψη του ατζέντη (!). Πολλές συναυλίες στη Θεσσαλονίκη, σε μικρά μαγαζιά όπως το RESIDENTS και το DIZZY DOLLS, αλλά και σε μεγάλους συναυλιακούς χώρους όπως ο Μύλος και η Υδρόγειος. Στην Αθήνα παίζουν στο Woodstock (στο Περιστέρι) και στο Αν Club, αλλά και σε πολλές επαρχιακές πόλεις. Ανάμεσα σε όλα αυτά, εμφανίζονται και αρκετές φορές ζωντανά, στην εκπομπή της ΕΤ3, Jammin’.
Το 1999, η EROS MUSIC κυκλοφορεί το CD συλλογή “Παράλληλες rock διαδρομές”, στο οποίο εκτός από την Μαύρη Μαγιονέζα, συμμετέχουν και οι Ενδελέχεια και οι Magic De Spell (το CD είναι και multimedia και περιέχει το video από \τους “Μέντορες”). Το 2000 βρίσκει το συγκρότημα για μία ακόμα φορά στο Μ studio, να ηχογραφεί το δεύτερό του album με τίτλο: “Παραμόρφωση”. Αυτή τη φορά στα τύμπανα κάθεται ο Γιώργος Γεωργίου, ο οποίος αντικαθιστά προσωρινά τον Θωμά, που υπηρετεί τη στρατιωτική του θητεία. Με τίτλο εμπνευσμένο από τις δυνατές κιθάρες αλλά και τους “έντονούς” του στίχους, ο δίσκος κυκλοφορεί την ίδια χρονιά, επίσης από την EROS MUSIC.
Η συναυλιακή πορεία της μπάντας συνεχίζεται με τους ίδιους ρυθμούς. Παίζουν ξανά σε Υδρόγειο και Μύλο, ενώ στην Αθήνα, παρουσιάζουν τον δίσκο στον Αέρα της Πετρούπολης και στο Ρόδον, μαζί με τους Deus.

Προς τα τέλη του 2000, ο Θωμάς απολύεται από φαντάρος και παίρνει τη θέση του ξανά, πίσω από τα τύμπανα της Μαύρη Μαγιονέζας. Η EROS MUSIC κυκλοφορεί μία ακόμα CD συλλογή με τίτλο “Η νέα σκηνή της EROS”, όπου το συγκρότημα συμμετέχει με δύο τραγούδια (επίσης συμμετέχουν οι Γλυκιά Συμμορία, η Σαύρα Των Βασιλικών Δρόμων, οι Fata Morgana, οι Soulbro και οι Ριφιφί). Γυρίζεται το δεύτερο video-clip, “Η εντροπία σου είναι πολύ πιο μεγάλη”, όπου το τραγούδι με τον παράξενο τίτλο, οπτικοποιείται πάνω σε ένα παράξενο σενάριο στην πρώτη απόπειρα του συγκροτήματος να περιγράψουν την μουσική τους με εικόνες. Συνεχίζονται οι συναυλίες καθώς και διάφορες συνεντεύξεις σε ραδιόφωνα και περιοδικά, ηλεκτρονικά και μη.
Το καλοκαίρι του 2001, το συγκρότημα παίζει στο φεστιβάλ του Δρυμού και αναστέλλει τη συναυλιακή του δράση για ενάμιση περίπου χρόνο, λόγω μουσικών σπουδών του Ανδρέα στο εξωτερικό. Με την επιστροφή του, το συγκρότημα επιστρέφει στις αγαπημένες του συνήθειες: παίζουν για τη Διεθνή Αμνηστία το Δεκέμβριο του 2001 στο Μύλο και κάνουν ένα πάρτι για τους φίλους στο Dizzy Dolls, με μουσική επιλεγμένη από τους ίδιους μετά το τέλος της συναυλίας. Το 2002 βρίσκει το συγκρότημα να ετοιμάζει πυρετωδώς τη νέα του δουλειά, οι ηχογραφήσεις της οποίας ολοκληρώθηκαν προς το τέλος του ίδιου χρόνου. Συναυλιακά υπήρξε μία μόνο έκτακτη συμμετοχή, σε μία κίνηση κατά της παγκοσμιοποίησης την Άνοιξη στην πλατεία Αριστοτέλους και μία συναυλία στη Μεσόγειο, για να “ξεθολώσουν” από τις πυρετώδεις ετοιμασίες του τρίτου δίσκου και παράλληλα να δώσουν στους φίλους, μία γεύση από αυτόν. Ο εν λόγω δίσκος, που ονομάζεται “Μανιτάρια & Μανιφέστα” και κυκλοφόρησε το Φεβρουάριο του 2003, περιέχει 11 κομμάτια και κυκλοφορεί όπως πάντα από την EROS. Ένα σκαλοπάτι πιο πάνω από την “Παραμόρφωση”, το “Μανιτάρια & Μανιφέστα” είναι πάνω από όλα βιώματα, ιδέες και απόψεις (μουσικές και μη), με το ώριμο πλέον  “e-rock” της Μαύρης Μαγιονέζας να αγκαλιάζει με πάθος της λογοκεντρικές της συνθέσεις…

Το καλοκαίρι του 2007 και μετά από αποχή 4 χρόνων οι Μαύρη Μαγιονέζα επιστρέφει με νέο δίσκο ο οποίος φέρνει τον τίτλο «Καλή όρεξη». Στο συγκρότημα έρχεται ο Νέστωρ στα τύμπανα και ο Ορέστης στην κιθάρα. Ο πλέον πολιτικός δίσκος του συγκροτήματος έρχεται σε μια περίοδο που η χώρα «βράζει» ενώ ετοιμάζεται για την οικονομική/πολιτική παρακμή που ακολούθησε. Τραγούδια που στιχουργικά έχουν αφήσει πλέον τις ποιητικές των προηγούμενων δίσκων στην άκρη για να τα πουν «έξω από τα δόντια». Η τελειομανία του συγκροτήματος έχει αποδώσει πλέον καρπούς. Πρόκειται για το πρώτο album ελληνικής παραγωγής με πολυκάναλο mastering, καθώς και τεχνικές παραγωγής που πρώτη φορά εφαρμόστηκαν στην Ελλάδα. Ο ήχος είναι ογκώδης, οι ενορχηστρώσεις πρωτοποριακές και οι συνθέσεις στα υψηλά στάνταρ που έθεσε το γκρουπ για τον εαυτό του.

Τον Δεκέμβριο του 2008, η πάντα ανήσυχη Μαύρη Μαγιονέζα δίνει την πρώτη ελληνική διαδικτυακή συναυλία. Ένα εγχείρημα με μεγάλη επιτυχία που δυστυχώς επισκιάστηκε από την δολοφονία του Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου, η οποία έγινε κατά την διάρκεια της συναυλίας, με κοινό και μουσικούς να πληροφορούνται το συμβάν μέσα από το chat room του event!

To 2010 η Μαύρη Μαγιονέζα συνεργάζεται με τον Νέστωρ Κάνιστρα στα τύμπανα και τον Ορέστη Ναλμπάντη στην κιθάρα για να ηχογραφήσουν το «Κατέβασέ Το», ίσως έναν από τους πιο μεστούς του δίσκους. Η δουλειά αυτή που κυκλοφορεί επίσης από την Tech Killa Records, δίνεται δωρεάν (για περιορισμένο χρόνο) από το internet ενώ κυκλοφορεί επίσης και σε συλλεκτικά CD, βινύλια και USB sticks!

Το 2011 βρίσκει τον Θωμά για μια ακόμα φορά πίσω από τα τύμπανα της μπάντας, η οποία έχει πλέον την αρχική της σύνθεση με την προσθήκη του Ορέστη στην κιθάρα και τα φωνητικά. Πραγματοποιούν μία συναυλία από κοινού με το ανατρεπτικό ρωσικό καρτούν Mr. Freeman. Στο συγκεκριμένο event οι κυνικοί μονόλογοι του συγκεκριμένου εικονικού ανθρωπάκου, έχουν αντικαταστήσει τον αντίστοιχο χαρακτήρα της Μαύρης Μαγιονέζας και σχολιάζουν τα τραγούδια της με τον δικό του τρόπο.
Δημιουργούν το νέο Mass Room Studio, έναν πολυχώρο μουσικής παραγωγής και τέχνης, πόλο έλξης για τους περισσότερους μουσικούς στην Θεσσαλονίκη (και όχι μόνο), ενώ βρίσκονται σε συνεχή αναζήτηση για την επόμενη ιδέα που θα τους παθιάσει.

www.mavri-magioneza.com

http://www.myspace.com/mavrimagioneza